MECHANIKA I NAPRAWA URZĄDZEŃ ROLNICZYCH

LESZEK TRZCIŃSKI POWSTAŁA W 1990 ROKU.

Firma powstała z inicjatywy Leszka Trzcińskiego, który jak wielu w tym okresie, zwolnionych z pracy nie mógł się pogodzić z utratą zatrudnienia ale przede wszystkim z faktem, że od tej pory po prawdzie nie będzie żadnego zakładu, który naprawiałby ciągniki i maszyny rolnicze. Podobnego zdania byli Witold Burdzy, Janusz Luzarowski,

Trudne początki

Jak we wszystkich tego rodzaju firmach początki były bardzo trudne. Był to trudny okres nie tylko dla firmy ale też dla przyszłych Klientów, ponieważ okres przekształceń własnościowych w latach dziewięćdziesiątych bardzo ograniczał wszystkim finanse. Od początku firma zajęła się naprawami maszyn i ciągników ze szczególnym naciskiem na T- 150K, których w owym czasie było dość sporo. Momentem przełomowym w działalności było podpisanie w 2003 roku Umowy Współpracy z Agroma Malbork. Dzięki niej otrzymaliśmy dostęp do magazynu części wymiennych i zajęliśmy się czymś zupełnie nowym, a mianowicie Obsługą Gwarancyjno- Serwisową nowych maszyn i ciągników Zetor. Umowa ta również pozwoliła na zdobywanie wiedzy w postaci uczestnictwa w obowiązkowych szkoleniach z zakresu obsługi i naprawy nowoczesnego sprzętu firmy Zetor Polska, MetalFach Sokólka, Unia group, ExPom Krośniewice i wielu innych.

Szkolenie mechaników

Życie nie znosi pustki. Bardzo szybko okazało się, że sprzętu rolniczego przybywa, a “prawdziwych” mechaników w tym zakresie nikt nie szkoli. W 2010 firma przystępuje do Pomorskiej Izby Rzemieślniczej i podpisuje Umowę umożliwiającą szkolenie, a właściwie możliwość odbywania praktyki zawodowej uczniów w zawodzie “Mechanik pojazdów samochodowych”. Należy pamiętać, że Uczeń po pomyślnym zdaniu egzaminu otrzymuje tytuł Czeladnika uprawniający do samodzielnego wykonywania zawodu mechanika.

Nowy warsztat

Jak wspomniano firma zajmuje się naprawami sprzętu rolniczego w zakresie od drobnych napraw do napraw głównych- kapitałowych. Wykonujemy naprawy ciągników Ursus w całym typoszeregu jak i ciągników spoza Polski. Przygotowujemy wózki widłowe do kontroli Dozoru Technicznego. Dysponujemy odpowiednio wyposażonym warsztatem, który w 2018 roku został przeniesiony po 28 latach w nowe miejsce przy ulicy Dalekiej 117 ( przy kominie). Posiadamy pojazdy- czołówki umożliwiające dokonywanie napraw “na polu” w miejscu awarii. Choć to w obecnych czasach nie jest modne ale ze względu na swoje doświadczenie mechanicy starają się w pierwszej kolejności naprawiać, a gdy to nie pomoże wymieniać części.